Rośnie popularność gry o epidemii Plague Inc. w Chinach

Czyżbyśmy to zjawisko nazwali to oswajaniem niebezpieczeństwa, rzeczywistości. Koronawirus w Chinach (styczeń 2020) stanowi pierwsze poważne zagrożenie epidemiologiczne.  Na przestrzeni ostatnich tygodni dotarł wraz z zarażonymi ludźmi też do innych krajów. Rozprzestrzenia się bardzo szybko… podobnie jak i nowa popularność gry Plague Inc. (z 2012 roku), która pozwala przeprowadzać symulację epidemii.

Z pewnością w kolejnych tygodniach w samym chińskim Wuhan, w którym pojawił się koronawirus, zarażonych będzie 250 tys. osób, a przynajmniej tak wynika z raportu brytyjskich i amerykańskich epidemiologów. Epidemia ma w coraz szybszym tempie rozprzestrzeniać się po kolejnych miastach i przekroczy granice Chin.

Dane zgromadzone przez firmę analityczną SensorTower wskazują, że w styczniu 2020 roku gra Plague Inc. znalazła się na pierwszym miejscu najchętniej pobieranych aplikacji na urządzenia z systemem iOS. Również poza Chinami gra utrzymuje się na pierwszych miejscach w kategorii najpopularniejsze płatne gry. To nie pierwszy raz, gdy epidemia w prawdziwym świecie przełożyła się na jej popularność. Liczba pobrań gry znacząco wzrosła w czasie epidemii wirusa Ebola w Afryce Zachodniej.

Jeden z użytkowników chińskiej platformy społecznościowej Weibo napisał: „Najlepszym sposobem na wyeliminowanie strachu jest spojrzenie mu prosto w twarz”.

Gra dostępna jest platformy mobilne: Android oraz iOS, oraz w wersji na PC, gdzie rozgrywka jest znacznie bardziej rozbudowana. Od 2027 dostępna jest także jako pluszówka, doczekała się również kilku dodatków wzbogacających rozgrywkę.

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!